1981 - Argentina - For "Total Austral" two new Dauphin C1 helicopters are being deployed for offshore flight to Straight Magellan. This company name being Schreiner Airtax Argentina.
1981 - Argentinie - Voor "Total Austral" worden twee nieuwe Dauphin C1 helikopters ingezet voor offshore vluchten naar de Straat Magellan. Deze vennootschap heeft de naam Schreiner Airtax Argentina.
1983 - KLM joins in shareholding of Schreiner. Two-thirds of the Schreiner Aviation Group shareholding changed to new participants: KLM, Nationale Nederlanden, NPM and Financierings Maatschappij Industrieel Garantiefonds s'Gravenhage.
1983 - KLM voegt zich in het aandeelhouderschap van Schreiner. Tweederde van de Schreiner Aviation Group aandelen veranderen voor nieuwe deelnemers: KLM, Nationale Nederlanden, NPM en Financierings Maatschappij Industrieel Garantiefonds s'Gravenhage.
Philippines - Schreiner takes part in a joint-venture with KLM Helicopters. The type of helicopter being used are two AS350 helicopters for City services Inc.
Filippijnen - Schreiner neemt deel in een joint-venture met KLM Helikopters. Het type helikopter dat wordt gebruikt. zijn twee AS350 helikopters voor City diensten Inc.
Spain - Together with the Spanish helicopter operator HELICSA, one AS355 helicopter is being operated for offshore missions serving Eniepsa oil company.
Spanje - Samen met de Spaanse helikopter operator HELICSA , wordt een AS355 helikopter ingezet voor offshore missies voor de Eniepsa oliemaatschappij.
India - Based on the airport of Bombay one SA330J Puma helicopter is being deployed for offshore missions serving the Oil and Natural Gas Commission. A second Puma follows in 1984, together with two Dauphin SA365N.
India - Op de luchthaven van Bombay wordt een SA330J Puma helikopter ingezet voor offshore missies ten dienste van de Indiase olie en aardgas Commissie. Een tweede Puma volgt in 1984, samen met twee Dauphin SA365N.
1984 - China. On behalf of the Civil Aviation Administration of China (C.A.A.C.) two DHC6 Twin Otters are being operated serving several oil & exploration companies in South East China. Furthermore Schreiner carries out the pilot training of Chinese pilots and engineers.
1984 - China. Namens de Civil Aviation Administration of China (CAAC) worden twee DHC6 Twin Otters ingezet voor verscheidene olie- en exploratie bedrijven in Zuid-Oost-China. Verder neemt Schreiner de opleiding van piloten van Chinese piloten en ingenieurs ter hand.
United Arab Emirates - The acquisition of Heliswift Services S.A. took place. This company operating out of RAS Al Khaimah, serving the area of the Arabian Gulf, using helicopters to carry out pilots ship services as well as Television Crews.
Verenigde Arabische Emiraten - De overname van Heliswift Services SA heeft plaatsgevonden. Dit bedrijf, voert vanuit Ras al Khaimah, nabij de Perzische Golf, met helikopters "pilots ship services" uit, alsmede een contract voor opnames t.b.v. televisie Crews.
1985 - Airspeed Helikopters. Schreiner Airways and KLM Helikopters establish a new helicopter joint-venture named "Airspeed", with its home base at Rotterdam Airport.
1985 - Airspeed Helikopters. Schreiner Airways en KLM Helikopters oprichting van een nieuwe helikopter joint venture met de naam "Airspeed", met haar thuisbasis op Rotterdam Airport.
1985 - Friendship Simulation Company. Foundation of this joint venture between Schreiner and KLM on a 50-50 basis.
In 1987 Schreiner FSC started its actual simulator operation at this center as "Friendship Simulation Company". The efficiency of this center is highly appreciated by its visitors through the years and formed the basis for Schreiner's centers in Amsterdam, Brussels and Dallas. This company is now owned and operated by CAE Aviation Europe.
1985 - Friendship Simulation Company. Fundament van deze joint venture tussen Schreiner en KLM is op een 50-50 basis.
In 1987 startte Schreiner FSC haar eigenlijke simulator operatie bij dit centrum als "Friendship Simulation Company". De efficiëntie van dit centrum wordt zeer gewaardeerd door haar klanten en vormde de basis voor Schreiner Simulator centra in zowel Amsterdam, Brussel en Dallas. Dit bedrijf is nu eigendom van CAE Aviation Europe.
1981 - Argentinie - Voor "Total Austral" worden twee nieuwe Dauphin C1 helikopters ingezet voor offshore vluchten naar de Straat Magellan. Deze vennootschap heeft de naam Schreiner Airtax Argentina.
1983 - KLM joins in shareholding of Schreiner. Two-thirds of the Schreiner Aviation Group shareholding changed to new participants: KLM, Nationale Nederlanden, NPM and Financierings Maatschappij Industrieel Garantiefonds s'Gravenhage.
1983 - KLM voegt zich in het aandeelhouderschap van Schreiner. Tweederde van de Schreiner Aviation Group aandelen veranderen voor nieuwe deelnemers: KLM, Nationale Nederlanden, NPM en Financierings Maatschappij Industrieel Garantiefonds s'Gravenhage.
Philippines - Schreiner takes part in a joint-venture with KLM Helicopters. The type of helicopter being used are two AS350 helicopters for City services Inc.
Filippijnen - Schreiner neemt deel in een joint-venture met KLM Helikopters. Het type helikopter dat wordt gebruikt. zijn twee AS350 helikopters voor City diensten Inc.
Spain - Together with the Spanish helicopter operator HELICSA, one AS355 helicopter is being operated for offshore missions serving Eniepsa oil company.
Spanje - Samen met de Spaanse helikopter operator HELICSA , wordt een AS355 helikopter ingezet voor offshore missies voor de Eniepsa oliemaatschappij.
India - Based on the airport of Bombay one SA330J Puma helicopter is being deployed for offshore missions serving the Oil and Natural Gas Commission. A second Puma follows in 1984, together with two Dauphin SA365N.
India - Op de luchthaven van Bombay wordt een SA330J Puma helikopter ingezet voor offshore missies ten dienste van de Indiase olie en aardgas Commissie. Een tweede Puma volgt in 1984, samen met twee Dauphin SA365N.
1984 - China. On behalf of the Civil Aviation Administration of China (C.A.A.C.) two DHC6 Twin Otters are being operated serving several oil & exploration companies in South East China. Furthermore Schreiner carries out the pilot training of Chinese pilots and engineers.
1984 - China. Namens de Civil Aviation Administration of China (CAAC) worden twee DHC6 Twin Otters ingezet voor verscheidene olie- en exploratie bedrijven in Zuid-Oost-China. Verder neemt Schreiner de opleiding van piloten van Chinese piloten en ingenieurs ter hand.
United Arab Emirates - The acquisition of Heliswift Services S.A. took place. This company operating out of RAS Al Khaimah, serving the area of the Arabian Gulf, using helicopters to carry out pilots ship services as well as Television Crews.
Verenigde Arabische Emiraten - De overname van Heliswift Services SA heeft plaatsgevonden. Dit bedrijf, voert vanuit Ras al Khaimah, nabij de Perzische Golf, met helikopters "pilots ship services" uit, alsmede een contract voor opnames t.b.v. televisie Crews.
1985 - Airspeed Helikopters. Schreiner Airways and KLM Helikopters establish a new helicopter joint-venture named "Airspeed", with its home base at Rotterdam Airport.
1985 - Airspeed Helikopters. Schreiner Airways en KLM Helikopters oprichting van een nieuwe helikopter joint venture met de naam "Airspeed", met haar thuisbasis op Rotterdam Airport.
1985 - Friendship Simulation Company. Foundation of this joint venture between Schreiner and KLM on a 50-50 basis.
In 1987 Schreiner FSC started its actual simulator operation at this center as "Friendship Simulation Company". The efficiency of this center is highly appreciated by its visitors through the years and formed the basis for Schreiner's centers in Amsterdam, Brussels and Dallas. This company is now owned and operated by CAE Aviation Europe.
1985 - Friendship Simulation Company. Fundament van deze joint venture tussen Schreiner en KLM is op een 50-50 basis.
In 1987 startte Schreiner FSC haar eigenlijke simulator operatie bij dit centrum als "Friendship Simulation Company". De efficiëntie van dit centrum wordt zeer gewaardeerd door haar klanten en vormde de basis voor Schreiner Simulator centra in zowel Amsterdam, Brussel en Dallas. Dit bedrijf is nu eigendom van CAE Aviation Europe.