1952 - Aero Ypenburg n.v.
Schreiner specializes in advertising banner towing with the Piper Super Cruiser
1953 - Texel and Botgat operations.
At Texel Airport Schreiner carries out target towing exercises on behalf of the Minsistry of Defense.
In the early days using the Havard as well as Supermarine Spitfire aircraft for banner towing, later being followed by the Northrop KD2R remote controlled target drones.
This operation being Schreiner's contract with the longest duration in its history.
1952 - Aero Ypenburg n.v.
Schreiner specialiseert zich in het reclame slepen met de Piper Super Cruiser
1953 - Texel en Botgat operaties.
Op Texel Airport Schreiner voert luchtdoelsleep oefeningen uit in opdracht van het Ministerie van Defensie.
In het beginsel met behulp van de Havard "Supermarine Spitfire" jachtvliegtuigen, later gevolgd door de Northrop KD2R, een op afstand bestuurbare radiografische drone. Deze gespecialiseerde operatie wordt Schreiner's contract met de langste looptijd in haar geschiedenis.
Schreiner specializes in advertising banner towing with the Piper Super Cruiser
1953 - Texel and Botgat operations.
At Texel Airport Schreiner carries out target towing exercises on behalf of the Minsistry of Defense.
In the early days using the Havard as well as Supermarine Spitfire aircraft for banner towing, later being followed by the Northrop KD2R remote controlled target drones.
This operation being Schreiner's contract with the longest duration in its history.
1952 - Aero Ypenburg n.v.
Schreiner specialiseert zich in het reclame slepen met de Piper Super Cruiser
1953 - Texel en Botgat operaties.
Op Texel Airport Schreiner voert luchtdoelsleep oefeningen uit in opdracht van het Ministerie van Defensie.
In het beginsel met behulp van de Havard "Supermarine Spitfire" jachtvliegtuigen, later gevolgd door de Northrop KD2R, een op afstand bestuurbare radiografische drone. Deze gespecialiseerde operatie wordt Schreiner's contract met de langste looptijd in haar geschiedenis.